niedziela, 14 sierpnia 2016

Letnie (i nie tylko) problemy skóry wrażliwej

Jakiś czas na blogu nie pojawiały się posty.
Zrobiłam sobie taką małą przerwę związaną między innymi z wyjazdami
i przyjazdem rodziny.
A teraz wracamy do normalnego trybu funkcjonowania i lecimy z kolejnym postem.
A mianowicie o problemach skóry wrażliwej. Muszę przyznać, że jestem w gronie posiadaczy takiej skóry i niejednokrotnie przeszkadzało mi to w życiu.
Więc napiszę coś aby osoby z tym samym problemem mogły spojrzeć co ja robię w tym kierunku, a osoby, które na szczęście nie mają tego problemu dowiedziały się czegoś na ten temat.
 
Na zdjęciu powyżej możecie zauważyć niektóre z produktów, o których będzie dziś mowa.

Mydła i żele
Zasadniczą sprawą jest odpowiedni dobór rzeczy, których używamy każdego dnia czyli między innymi mydeł i żeli pod prysznic. Mi na pewno nie służy mydło w płynie z Lidla. Kiedyś było kupowane ale zauważyłam, że po użyciu tego mydła moja skóra dłoni robi się szorstka, popękana i piecze. Dlatego odstawiłam to mydło i aktualnie całkowitym zaufaniem darzę mydło z Palmolive. To samo do żeli chociaż z nimi mam mniejszy problem. Tu nie ma tak, że jakaś część tego typu produktów mnie uczula ale mimo to przy zakupie żelu zawsze zastanawiam się i sprawdzam czy jest on łagodny dla skóry i czy będzie dobry.
Dezodoranty i antyperspiranty 
Moja naaaajwiększa zmora. Dobranie takiego kosmetyku, który działa i nie uczula (a w tej kategorii łatwiej by mi było chyba wymienić rzeczy, które mnie nie uczulają i można by je było na palcach jednej ręki policzyć). Obecnie używam dezodorantu, który już chyba bardziej hipoalergiczny być nie może. Jest to Crystal czyli (że tak powiem) kawałek soli wulkanicznej (a w zasadzie nie tak powiem tylko to jest sól). Neutralizuje nieprzyjemny zapach ale sam nie pachnie, co jest takim małym minusem. Niezbyt ,,destrukcyjny'' dla mojej skóry jest też Neo od Garniera ale i ten czasami potrafi lekko zapiec. Mówię tu o Neo w kremie ale od jakiegoś czasu ciekawi mnie również suchy spray więc może się skuszę?
Krem do opalania
Tylko i wyłącznie kupowany w aptece z SPF 50+ (wiem też, że dobry krem który naprawdę chroni naszą skórę powinien mieć filtr UVA i UVB). Skóra delikatna potrzebuje dobrej ochrony przed słońcem gdyż nawet po krótkim wystawieniu na kontakt z promieniami słonecznymi może zostać oparzona i po prostu zacząć zchodzić. Ja do ochrony przez nimi używam kremu Sunbrella SPF 50+ z firmy Dermedic, ale obecnie mam kupiony również krem Sopot Sun SPF 50+ z Ziaji. 
Nikiel
Wiem, że to już bardziej w kwestii uczuleń, ale reakcja alergiczna spowodowana jest kontaktem pewnego rodzaju (nie wiem) substancją, metalem (wiecie o cho chodzi :). W moim przypadku jest to uczulenie na nikiel. Więc odpadają wszelkiego rodzaju kolczyki z sieciówek nie wchodzą w grę. Zostają więc tylko kolczyki ze srebra i stali chirurgicznej. Jeśli chodzi o złoto moje uszy też za bardzo go nie lubią bo gdy nałożyłam złote kolczyki na uszach i szyi pojawiły mi się takie plamy, że nie mogło być inaczej i zakończyło się wizytą u dermatologa, a ja musiałam chodzić po szkole w apaszce. Możliwe, że taka reakcja po kontakcie ze złotymi kolczykami nastąpiła, ponieważ zostały one nałożone jakiś czas po przekuciu uszu ze względu na to, że te nie chciały się goić. Nie wiem jak teraz gdyż od tamtego czasu nie nałożyłam złotych kolczyków, których nawet w moim pudełeczku nie ma (są tylko ze stali chirurgicznej w złotym kolorze).
Więc kończę ten post. Przybliżyłam wam trochę problemy z którymi spotykają się osoby z delikatną skórą. 
Piszcie w komentarzach jaki typ skóry macie i jak o nią dbacie?
Czy również musicie kupować produkty dla delikatnej skóry, a nawet hipoalergiczne?


P.S. A tak w ogóle to nie wiem czy zauważyliście, że na blogu zaczęły pojawiać się też posty tego typu jak ten dzisiejszy (np. wielki test pomadek i balsamów lub recenzja tangle teezera). Koniecznie napiszcie czy chcielibyście więcej postów tego typu, a może interesują was jakieś ciuchy? Piszcie, piszcie :) 

17 komentarzy:

  1. Lubię kosmetyki La Petit Marseillais :)
    http://karolinabrozis.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Kosmetyki z firmy La Petit Marseillais są genialne! Kocham je i chciałabym posiadać wszystkie zapachy ;D

    Zapraszam do mnie Mój Blog

    OdpowiedzUsuń
  3. na szczęście wrażliwcem nie jestem :)

    OdpowiedzUsuń
  4. I love your blog!
    Do you want to support each other's blog by following each other?:) Please let me know if you do so I can follow you right back x

    xoxo, Nastya

    MY BLOG NASTYA DEUTSCH
    INSTAGRAM

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak dobrze że nie mam wrażliwej skóry, kiedyś też często sięgnąłem po kosmetyki do ciała z Palmolive, ale teraz wolę te z Dave;)
    agniesia123.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja na szczęście nie mam wrażliwej skóry, ale za to mam z nią inne problemy...

    >> VANILLIA96.BLOGSPOT.COM <<

    OdpowiedzUsuń
  7. ooo widzę nowy szablon
    Pozdrawiam,Madda
    blog ->klik

    OdpowiedzUsuń
  8. Na szczęście nie mam skóry wrażliwej, i również mało co mnie uczula ;p
    Obserwuję ;)
    Mój blog (KLIK) rewanżuję się za każdą obserwację ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja raczej nie mam skóry wrażliwej ;)

    Zapraszam :
    unnormall.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja nie dość, że mam wrażliwą skórę od tak, to jeszcze mam alergię, więc jeżeli chodzi o żel pod prysznic do tylko Dove, Biały jeleń lub dziecinny. Dezodorant i antyperspirant też muszę dobierać odpowiednio, bo pojawiają mi się podrażnienia. W tym poelcam również Dove oraz garnier

    http://live-telepathically.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja jedyne co robie to smaruje twarz nivea soft i to starcza :D

    U mnie nowy post, zapraszam!
    MÓJ BLOG - KLIIK
    NOWY FILM NA KANALE

    OdpowiedzUsuń
  12. Tak sobie czytałam i czytałam i bardzo się cieszę, że nie mam wrażliwej skóry. Owszem wcześniej miałam tak, że produkty z różnych firm mnie uczulały ale odkąd znalazłam idealne dla siebie to korzystam z nich i nie zmieniam bo się boję :D
    Anonimoowax - Klik

    OdpowiedzUsuń
  13. Fajne porady z niektórych skorzystam, ja niestety do tego grona z skórą wrażliwą też należę.

    https://mylifeiswonderful9.blogspot.com - Za każdą obserwacje odwdzięczam się

    OdpowiedzUsuń
  14. Używałam żeli z firm La Petit Marseillais i są dobre ale bardziej przemawiają do mnie z firmy original source. :) zapraszam do siebie :*
    https://floverxv.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie miłe komentarze i obserwacje, postaram się za nie odwdzięczyć :)